Kosovo Democratic Party (PDK) has verbally attacked Gazeta Express with a press release. Through it, PDK has publicly called Kosovo’s citizens to not take into consideration the news published by Gazeta Express. The attack of PDK become more unacceptable by saying that “The website has already embarked on this mission with a clear purpose to hurt the PDK with an incomprehensible hostility. So, therefore, we call upon all Kosovo citizens to cast doubt on the news published by Gazeta Express.”

Dragan Popadic, a Director of Radio Tivat, received threat on February 15, in front of town chapel in that city, due to Radio Tivat reporting.

Dissatisfied with the way in which the Radio Tivat reported about the lawsuit filed by the Arsic family, Rade Gaga Arsic threatened Popadic.

Arsic attacked Popadic in front of the Tivat city chapel, grabbed his arm, insulted him and threatened to “pay him when he retireds”. The same day, Popadic reported the case to the police, and on July 11, the Misdemeanor Court Kotor issued a verdict on the basis of accepting Arsic’s responsibility for the act he was charged with.

Arsic is charged with disturbing public order and sending threats to Popadic, and fined 360 euros.

The Editor in Chief of the Serbian Telegraph, Milan Ladjevic, received threats via the social network Twitter.

After KRIK published story about Predrag Mali, brother of Serbian Finance Minister Sinisa Mali, tabloid Srpski telegraf published article “How is the plan for the collapse of government and Serbian President being implemented: They attack Vucic even through the babies“ in which they publishing false accusations against KRIK, they claimed that journalist approached Predrag Mali’s wife while she was with her baby and followed her to the entrance of the building.

These claims have been supported by security camera footage that allegedly depicts how the KRIK’s journalist followed Mali’s wife. Video, according to the statement of KRIK, shows an unknown male, who obviously is not one of KRIK team members. Also, Milan Ladjevic, editor-in-chief of Serbian Telegraph in a morning TV show on Pink television accused KRIK of using the “Japanese surveillance method” and that it is part of some secret operation “Omča”, allegedly carried out by Western embassies in order to crash Aleksandar Vučić and the SNS from power.

Several government representatives have been quoted it that same article – Zorana Mihajlovic, Goran Vesic, Miroslav Lazanski, Vojislav Seselj, Nikola Nikodijevic, Milos Vucevic and Dubravka Filipovski.

07.22.2019, Prizren,  Gramos Zurnaxhiu is obstructed, assaulted and threatened while performing his duty, on 07.19.2019 during the Inspectorate action to demolish some buildings in “Abi Çarshi” complex in Prizren. He has been threatened by several company workers and unknown persons.

 

The ruling Serbian Progressive Party (SNS) members of the Parliament continued on Friday with attacking and labelling some media and NGOs describing them as anti-state and anti-Serb organisations which led a smear campaign against their party president and head of state Aleksandar Vucic.

Aleksandar Martinovic, the head of the SNS deputies’ club said: “That’s in fact TV only by name, it’s an agitprop of a new (former Democratic Opposition of Serbia) DOS now called Alliance for Serbia (SzS) which, and I’m speaking about N1 TV, conducts a 24-hour furious and deadly campaign against the President, Government, some deputies”. He added he did not forget about “other media that aren’t free.”

Martinovic also said: “Like Vreme, NIN, Nedeljnik, Novi Magazin, where you can read only the most notorious lies and untruths about Aleksandar Vucic, ministers, some MPs, Serbia as a state… The million-dollar question now is who is the next target of those media: N1, Vreme Danas, Nedeljnik, Novi Magazin, that are unfree,” Martinovic said.

Aleksandar Seselj, an MP from the ultra-nationalist Serbian Radical Party (SRS) and the son of Vojislav, convicted war criminal and the SRS leader, added that those media “are best known for reporting that Kosovo is an independent state, that there was a genocide in Srebrenica, that Serbs are genocidal nation, full of war criminals, retarded, primitive, toothless and alike.”

 

 

 

Enis Misini, While  Enis Misini was following up developments in the sub-division of the Democratic League of Kosovo – LDK in the Mat- Pristina some people took off his camera and was not allowed to shoot a scuffle between members.

Vojislav Seselj, member of Parlament of the Republic of Serbia reacting to Danas daily report about marking Srebrenica anniversary, insulted journalist Snezana Congradin, adding that any journalist who said that the genocide was committed in Srebrenica should be sentenced to 20 years in prison and mentioned his jeep and possibility of running someone over with it.

In two articles on the portal valjevskapodvala.com, Editor in Chief of the portal Kolubarske.rs Darija Rankovic was insulted in an unscrupulous manner and accused of overthrowing the local government.