Presuda Apelacionog suda: Informer i Vučićević da plate 186.000 dinara

cekic-pixabay-foto-openroadpr
Foto: Foto: Pixabay/OpenRoadPR

BEOGRAD, 13.11.2017. – Zbog toga što su u nizu tekstova iznosili neistine o Veranu Matiću, glavnom uredniku informativnog programa B92, Informer i urednik ovog tabloida Dragan J. Vučićević moraju Matiću da plate 186.000 dinara, na osnovu pravosnažne presude Apelacionog suda.

Apelacioni je potvrdio presudu Višeg suda kojom su februara ove godine za povredu ugleda i časti osuđeni Insajder tim, kao izdavač Informera, i glavni i odgovorni urednik Vučićević, jer su, prema navodima presude, prenosili neistinite informacije što je dovelo do ugrožavanja Matićevog kredibiliteta.

Viši sud je najpre presudio da Matiću treba da isplate 250.000 dinara, ali je Apelacioni smanjio iznos na 100.000 za duševne bolove i 86.000 za sudske troškove.

Tužba je podneta zbog serije tekstova o Matiću, objavljivanih u Informeru od avgusta 2014, do maja 2015. godine, u kojima se između ostalog navodi da Matiću „preti otkaz na B92“ jer su vlasnici navodno nezadovoljni njime, da poseduje padobran od 3,1 miliona evra, da „zgrće lično bogatstvo“ koji je „temeljno finansijski upropastio B92“, da je „ispod žita“ pokušavao za sebe da osigura funkciju generalnog direktora RTS-a, a u jednoj kolumni ga Vučićević naziva i „korumpiranim skotom“.

Kako svoje tvrdnje nije mogao da dokaže, sud je utvrdio da je Informer iznosio neistine, kao i da je pojedinim tekstovima, u kojima je Matić nazvan medijskim tajkunom, potencijalno ugrožena njegova i bezbednost njegove porodice, kao i njegov kredibilitet.

U presudi se sudsko veće pozivalo i na Kodeks novinara Srbije koji je takođe u više tačaka prekršen.


Cenzolovka, Beograd, 13/11/2017