Godina otkako su tri kanala u Ukrajini izbačena iz nacionalnog sistema emitovanja

0
84

RSF uputio poziv vlastima u Ukrajini da kanale Espreso, Channel 5 i Priamyi uključe u sistem.

foto: Pixabay / Ilustracija

Prije godinu dana iz nacionalnog sistema digitalnog video emitovanja Ukrajine (DVB-T2) isključena su tri opoziciona televizijska kanala: Espreso, Channel 5 i Priamyi, javljaju Reporteri bez granica (RSF) pozivajući ukrajinske vlasti da ih ponovo uključe u sistem.

Kako piše RSF, ova tri televizijska kanala su “misteriozno isključena” s ukrajinske DVB-T2 mreže 4. aprila 2022. godine, a od tog datuma su ograničeni na satelitsko emitovanje i online streaming. Organizacija dodaje kako je još nemoguće reći ko je donio odluku, zašto je donesena i ko ju je proveo.

Izbačeni su iz digitalnog video emitovanja nedugo nakon dekreta koji je zahtijevao suradnju svih nacionalnih televizijskih kanala, piše RSF, navodeći da se medijski regulator, dobavljač DVB-a i državna kompanija koja posjeduje infrastrukturu međusobno optužuju.

Channel 5 i Priamyi, koji su u vlasništvu Vilni Media, podnijeli su tužbe u maju 2022. godine koje su zaustavljene. Iako je, prema pisanju RSF-a, ukrajinski parlament usvojio rezoluciju u korist slobode medija u aprilu 2022., tek je sljedeći mjesec parlamentarni odbor nadležan za informativne medije ispitao problem ova tri kanala, ali nije donio rješenje.

“Ova apsurdna situacija traje predugo”, izjavila je Jeanne Cavelier, voditeljica odjela RSF-a za istočnu Evropu i centralnu Aziju. “Nevjerovatno je da je za 16 miliona ukrajinskih gledaoca DVB-a uskraćen pristup za tri opoziciona TV kanala u pravnoj zbrci koja traje godinu dana. Ne razumijemo nedostatak političke volje da se riješi ovaj problem i pozivamo ukrajinske vlasti da to riješe što je prije moguće”, navela je.

Dvije sedmice prije nego što su tri opoziciona kanala isključena, ukrajinsko Vijeće za nacionalnu sigurnost izdalo je dekret 18. marta kojim se od nacionalnih TV kanala zahtijevalo da rade zajedno na održavanju “Nacionalnog informativnog maratona”, kako su to nazvali. Dekretom je formalizovana inicijativa koju je šest velikih TV kanala, uključujući dva javna, poduzelo dan nakon što je Rusija započela svoju invaziju na Ukrajinu. Odlučili su koproducirati zajednički prenos uživo s prostorom rezervisanim za svakoga od njih da pruži sadržaj. Cilj je bio osigurati da Ukrajinci imaju stalan pristup pouzdanim vijestima i informacijama u okruženju u kojem su dezinformacije prijetnja.

Nakon što je dekret objavljen, Espreso, Channel 5 i Priamyi izrazili su želju da doprinesu “Nacionalnom maratonu”. Predstavnici svakog od kanala rekli su za RSF da su započeli razgovore s ostalim kanalima, ali da nisu bili konačni. Zatim su 4. aprila 2022. signali ova tri kanala “iznenada ispušteni” iz ukrajinske DVB-T2 mreže bez ikakvog upozorenja i bez ikakve službene odluke medijskog regulatora, od kojeg se očekivalo da nadzire proces u nedostatku bilo koje druge pravne osnove.

“Pravo je pitanje zašto ova tri kanala nisu smjela učestvovati u maratonu uprkos dekretu”, komentar je Romana Holovenka, pravnika u Institutu za masovne informacije (IMI), partnera RSF-a u Ukrajini. “Problem je što nemamo pravnu osnovu koja reguliše saradnju između samih kanala”, dodao je.

Espreso, Channel 5 i Priamyi u međuvremenu još uvijek dobivaju račune od Zeonbuda, kompanije koja upravlja ukrajinskom DVB-T2 mrežom.

Izvor: RSF