Pretnje medijskim kućama, Redakcija lista Nedeljnik, Beograd, 16.02.2020.

    0
    52
    Država SR
    Ime i prezime Redakcija lista Nedeljnik
    Pol Grupa
    Datum 16/02/2020
    Grad Belgrade
    Tip incidenta Pretnje upućene medijskim kućama i organizacijama
    Tip medija Štampani
    Naziv medija Nedeljnik
    Izvor List Nedeljnik
    Javni tužilac Slučaj je prijavljen Republičkom javnom tužilaštvu. Tužilac je pokrenuo slučaj, istraga se nalazi u fazi prikupljanja podataka i obaveštenja od oštećene redakcije lista Nedeljnik
    Da li je novinarsko udruženje informisano? Da
    Kakva je bila reakcija udruženja? Udruženja su reagovala saopštenjima i pozivima tužilaštvu i policiji da pokrenu postupke po službenoj dužnosti. Udruženja se preko svojih predstavnika u Stalnoj radnoj grupi za bezbednost novinara informišu o toku slučaja.

    Redakcija Nedeljnika je navela da je agencija Tanjug dana 16.02.2020. godine u 13.39 časova prenela izjavu ministra Vulina, u kojoj je on ocenio da „bivši ministar odbrane i predsednik Demokratske stranke Dragan Šutanovac uvek iskoristi priliku da napadne Srbiju, kada u posetu treba da stigne ruski ministar odbrane Sergej Šojgu“. Uz izjavu Vulina, navodi se da je on to rekao „odgovarajući na autorski tekst Dragana Šutanovca u Nedeljniku u kome kritikuje saradnju Srbije i Rusije“. Odgovor Vulina preneli su gotovo svi srpski mediji, a ova vest je pročitana i u Nacionalnom dnevniku Televizije Pink. Međutim, u saopštenju Nedeljnika se navodi da tekst na koji se ministar poziva nikad nije objavljen. Ova situacija otvorila je nekoliko sumnji u način na koji je ministars došao do informacija i podataka, odnosno da je najverovatnije došlo do presretanja komunikacije između pisca teksta u pripremi i urednika između ostalih sumnji dovelo i do pitanja mogućeg prisluškivnja redakcije Nedeljnika. Redakcija Nedeljnika obratila se ovim povodom novinarskim udruženjima. Redakcija Nedeljnika zvanično je podnela zahtev istražnim organima da utvrde odakle ministru Vulinu sadržaj teksta koji su imali samo Dragan Šutanovac i urednici Nedeljnika, a koji nigde drugde nikada nije objavljen.