Kleveta bez štete: Sud u Banjoj Luci potvrdio navode iz tužbe novinara, a odbio je kao neosnovanu

0
59

BANJA LUKA, 06.10.2020. – Sudija Osnovnog suda u Banjoj Luci Dean Trivić donio je presudu po kojoj je kao neosnovanu odbio tužbu novinara BN televizije i portala Gerila.info Vladimira Kovačevića protiv banjalučke Alternativne televizije. Kovačević je ATV i odgovorne ljude u toj medijskoj kući tužio za klevetu jer su u septembru 2018. godine na sajtu te televizije objavili tekst pod nazivom “Puzajući državni udar”, u kojem je navedeno da je Kovačević od USAID-a dobio 80.000 dolara za internet portal, a u kontekstu priče o rušenju vlasti u Republici Srpskoj, piše Gerila.info.

„To znači da se čin klevete sastoji od davanja lažne ili neistinite izjave o drugom licu kojom se nastoji da se naruši ugled tog lica u očima razboritih članova društva. Po ocjeni suda ovakvim izražavanjem nije prouzrokovana šteta ugledu tužioca”, piše u presudi sudije Deana Trivića.

Sudija Trivić je u presudi ocijenio da je nesporno da su u tekstu iznesene neistine da je novinar Vladimir Kovačević dobio bilo kakav novac, ali da sud smatra da tu nema elemenata povrede ugleda i časti. Sudija u presudi nije cijenio momenat u kojem je tekst objavljen, a to je nekoliko dana nakon što pokušano ubistvo ovog novinara.

Sudija u presudi navodi da iako izneseni navodi u tekstu nisu tačni, nije sramota uzeti novac od USAID-a. Kovačević je najavio da će se žaliti na presudu.

Novinar Goran Dakić za Gerila.info kaže kako ovu presudu treba da zapamti sudska praksa u Bosni i Hercegovini.

„Smatram da je Osnovni sud u Banjoj Luci trebao da kazni Kovačevića zato što je tužio ATV. Smatram da bi bilo dobro donijeti zakonsku odredbu kojom se svima omogućava da pljuju, vrijeđaju i kleveću novinare kako im prahne. Pravna praksa treba da upamti ovu presudu, jer je njome još jednom ozakonjeno klevetanje i prenošenje lažnih vijesti, a vidjeli smo, nije da nismo, da se na berzi ovdašnjeg poštenja nepostojećih 80.000 dolara lako konvertuje u itekako postojeće metalne šipke”, kaže Dakić.

Zanimljivo, banjalučki Osnovni sud je u januaru ove godine donio presudu po kojoj je RTRS kriv za klevetu u istom slučaju. Inače, RTRS i ATV su prenijeli sporni tekst beogradskog Informera. RTRS se žalio na presudu Osnovnog suda.