Prorežimska medijska mašinerija ušla u predizbornu kampanju

0
38
Source/Author: Raskrikavanje, Marija Vučić

Srbiju ponovo očekuju vanredni parlamentarni izbori 17. decembra, a u trku se, osim političara, uključuju i mediji koje već preplavljuju tekstovi o političarima opozicije kao alkoholičarima, lopovima, licemerima i večitim studentima. Tako je i portal Srbija Danas objavio tekst „Dosije Đilas“ gde lidera Stranke slobode i pravde nazivaju nemoralnim i bahatim, Kurir piše da „Đilasu treba verovati samo kad uzima“, a Informer celu opozicionu koaliciju okupljenu oko Stranke slobode i pravde zove „alkos koalicijom“. Sa druge strane, o Vučiću, očekivano, samo najlepše.

Izvorni članak je objavljen 01.11.2023. (Srbija Danas)

Izbori još nisu bili ni raspisani kada je vladajuća koalicija krenula u kampanju koju su odmah podržali i prorežimski mediji. Sezona lova na opoziciju je otvorena prošle nedelje na sednicama parlamenta, kada je, kako piše Istinomer, Đilas za tri dana iz skupštinskih klupa spomenut više od 500 puta, iako nije narodni poslanik niti je bio predmet rasprave.

„U ta tri dana 79 puta je direktno rečeno da je Đilas opljačkao, oteo ili ukrao od građana 619 miliona evra“, piše Istinomer.

Istražni i pravosudni organi dosad nisu utvrdili bilo kakvu krađu 619 miliona evra. Ipak, politička vlast ovu cifru već godinama koristi kao propagandnu figuru koja se poteže kada se treba razračunati sa opozicijom, naročito u vreme pred izbore.

Tu figuru su narednih dana počeli da recikliraju i mediji. Tako je portal Srbija Danas objavio tekst „Dosije Đilas – Kako od 0 do 619 miliona evra?!“ u kome Đilasove poteze dok je bio na vlasti u Beogradu naziva bahatim, nemoralnim i kriminalnim.

„Cifru od zarađenih 619 miliona evra koja se stalno vezuje za njegovo ime Đilas više ne pokušava ni da demantuje. Naprotiv, kako je rekao nedavno, on se time ponosi? (…) Izgleda da ne haje što svi upiru prstom u njega, već mu se osladilo, pa je bio opet da zajaše državnu i gradsku kasu“, piše Srbija Danas, slobodnim stilom, u nepotpisanom tekstu.

Đilas je, inače, u prošlosti više puta naveo da je reč o desetogodišnjim profitima njegovih firmi na koje je, kako kaže, plaćen porez.

Kampanji protiv Đilasa pridružio se i Kurir, čiji tekst prenosi i Srbija Danas.

„ŠEMA ĐILASOVOG BOGAĆENJA: Gulio kožu s leđa roditeljima male dece, sad laže penzionere!“, piše Kurir, tabloid koji, inače, sa ponosom ističe da je prvi tabloid u Srbiji koji je angažovao menadžera za etiku radi unapređenja etičkih standarda i profesionalizma u izveštavanju.

Dragan Đilas je, kako pokazuju i godišnje analize Raskrikavanja, najomraženija opoziciona figura u domaćim tabloidima. Osim priče o navodnoj pljački 619 miliona evra, vlast i tabloidi su protiv njega pokrenuli i aferu „Mauricijus” sredinom 2021. godine tvrdeći da ima tajne bankovne račune na Mauricijusu i u Švajcarskoj. Međutim, iako su sada opet u jeku antiopozicione kampanje, ni vlast ni prorežimski mediji „Mauricijus” više ne spominju – istraživanje KRIK-a iz marta ove godine otkrilo je da je ta afera u stvari bila fabrikovana i da je iza nje stajao Izraelac Tal Hanan, čovek koji se bavi nameštanjem izbora u svetu, proizvodi lažne vesti i diskredituje protivnike svojih klijenata.

I dok opoziciju bespoštedno targetiraju, prorežimski mediji nemaju ni reči kritike na račun 11-godišnje vlasti Srpske napredne stranke. Naprotiv, o njima se izveštava samo pohvalno, a ovo su samo neki od primera naslova na sajtu Srbije Danas:

„ŠTO MNOGI NISU ZA 100 GODINA, OVA VLAST URADILA ZA TRI GODINE“

„SAMO POGLEDAJTE REZULTATE“ Vučić u nekoliko minuta ogolio nesposobnost bivšeg režima (VIDEO)“

„SRPSKA EKONOMIJA CVETA! Vučić prezadovoljan rezultatima, a evo kakvo nas iznenađenje čeka za 15 dana“.

Portal Srbija Danas, prorežimski orijentisan, od prošle godine je u vlasništvu Gorana Lalića, koji je prethodno bio glavni i odgovorni urednik. Lalić je i osnivač Fakulteta društvenih nauka, privatnog fakulteta na Novom Beogradu, na kome radi i kao prodekan. Portal N1 je 2020. godine pisao da je ova ustanova upisivala studente iako nije imala akreditaciju, a lider Dveri Boško Obradović tvrdio je da je reč o „naprednjačkom fakultetu“ na kome predaju kadrovi sa Megatrenda.

Pre Lalića, do jeseni 2022. vlasnica i direktorka je bila Aleksandra Martinović koja je potom postala direktorka sektora za multimedijalne sadržaje u državnoj kompaniji Telekom Srbija.

„Alkos koalicija“

Ništa manje pristrasni nisu drugi prorežimski mediji, a umesto kritičkog tretmana svih učesnika u trci za paralament i objektivnog predstavljanja predizbornih lista, javnost čita uvrede i optužbe.

„BRUKA I SRAMOTA, TAJKUN HOĆE PIJANCE NA ČELU DRŽAVE! ALKOS KOALICIJA“, piše Informer u jučerašnjem broju, u obračunu sa liderima pokreta Ne davimo Beograd Radomirom Lazovićem i Dobricom Veselinović. Pokret Ne davimo Beograd je, inače, takođe deo šire opozicione koalicije koja izlazi na izbore na zajedničkoj listi „Protiv nasilja“, zajedno sa Strankom slobode i pravde, Ekološkim ustankom Aleksandra Jovanovića Ćute, „Moramo“ Nebojše Zelenovića i stranka „Srce“ Zdravka Ponoša. Prvi na listi je upravo Lazović.

„Radomir Lazović i Dobrica Veselinović, glavni kadrovi na izbornoj listi Đilasa, ne kriju sklonost ka alkoholu pa su društvene mreže prepune njihovih fotografija na kojima piju pivo“, piše Informer eksplicitno ih nazivajući pijancima.

Alo piše da je Lazović dobijao novac od „Kurtijevog čoveka“, a posvetili su deo prostora i obračunu sa desnim delom opozicije. Nakon što je objavljeno da je lider Novog DSS-a Miloš Jovanović ponudio program saradnje sa ostalim desničarskim strankama, u kome je predložio saradnju sa ostatkom opozicije, Alo je objavio da je u pitanju „najveće licemerje u srpskoj policiji“ i da se „Miloš čepi Đilasu za šaku vlasti“.

„Lider Novog DSS-a se deklariše kao patriota, a pravi savez s onima za koje je Kosovo nezavisno, a Srbi genocidan narod“, piše Alo. Inače, ni optužba da deo opozicije traži da se Srbi proglase genocidnim narodom nije utemeljena, o čemu smo već pisali.

Kao kontrast propasti u koju bi opozicija povela Srbiju ako bi se došla na vlast, tabloidi podsećaju na alternativu u vidu vlasti Srpske napredne stranke zahvaljujući kojoj, kako predstavljaju, Srbija cveta.